Τρίτη, 29 Δεκεμβρίου 2009

Δευτέρα, 28 Δεκεμβρίου 2009


αγιογραφία σε σκαφτό ξύλο

Σάββατο, 26 Δεκεμβρίου 2009

Τρίτη, 22 Δεκεμβρίου 2009

Ιστορία της Μαριονέτας
Η ονομασία αυτή προέρχεται απο την Παναγία ( Μαριόν στα ιταλικά )επειδή οι παραστάσεις κατα τον μεσαίωνα ειχαν θρησκευτικό περιεχόμενο .Yπάρχουν αναφορές από τον Ηρόδοτο για κίνηση με εσωτερικό χειρισμό αγαλμάτων, τα οποία ηταν κατασκευασμένα απο δέρμα, για θρησκευτικούς λόγους , στην Αρχαία Αίγυπτο.
Στην Αρχαία Ελλάδα η χρήση της χρονολογειται απο τον 5ο αι π।Χ। Οι αρχαίοι Ελληνες την ονόμαζαν "νευρόσπαστο" και ο χειριστής της κούκλας λεγόταν "νευροσπάστης"
Υπάρχουν αναφορές απο αρχαιους συγγραφείς για παραστάσεις θεάτρου νευροσπάστων κατά την διάρκεια συμποσίων.
Οι Ελληνικές μαριονέττες κατασκευάζονταν απο πηλό ,κερί , ελεφαντόδοντο , ξύλο η και ασήμι।
Με την Ρωμαική κυριαρχία το νευρόσπαστο διαδοθηκε στην Ευρώπη .
Κατα τους Βυζαντινούς χρόνους οι παραστάσεις δίνονταν στην ύπαιθρο κατα την διάρκεια πανηγυριών και με την κατάκτηση του Βυζαντίου απο τους Τούρκους μεταπήδησε στις αυλές των σουλτάνων απο όπου μετά ήρθε πάλι σε μας με την μορφή του Καραγκιόζη.
Η μαριονέτα θεωρείται ο πρόδρομος του ηθοποιού και σαν θεατρικό εργαλείο ίσως έχει περισσότερες δυνατότητες έκφρασης απο τον άνθρωπο μιας και μπορεί σαν άψυχο υλικό , να πει αυτά που δεν μπορει να ξεστομίσει ένας άνθρωπος. Ετσι εξηγείται γιατι κατά τον Μεσαίωνα άρχισε και ο "διωγμός" της και οι παραστάσεις έγιναν πια θρησκευτικού περιεχομένου με αποτέλεσμα την ονομασία "μαριονέτα" οπως ανέφερα και πιο πάνω.
Στην Γαλλία θεωρήθηκε οτι διαβάλλει τα ήθη και σιγα σιγα περιορίστηκαν οι παραστάσεις στην ύπαιθρο.Πιθανόν πάντως να ηταν τόσο δημοφιλείς οι παραστάσεις ούτως ώστε έκαναν ζημιά στα κανονικά θέατρα πράγμα που είχε συμβεί και στην Αγγλία.
Αργότερα η χρήση της μεταδόθηκε στην Αυστρία , Γερμανία ,Τσεχία και άλλες χώρες της κεντρικής Ευρώπης.
Η κατασκευή της μαριονέτας δεν ειναι εύκολη υπόθεση αλλά με μπόλικο μεράκι τίποτα δεν ειναι ακατόρθωτο .
Για αρχη δοκιμάζουμε τα νεύρα μας γιατι πρέπει να αποκτήσουμε κάποιες στοιχειώδεις γνωσεις πάνω στην γλυπτική , ξυλουργική , ζωγραφική και ραπτική .Αργότερα τα πραγματα γίνονται πιο εύκολα καθως κατακτάμε εναν εναν τους στόχους μας.
Ειναι απεριοριστες οι επιλογες μας σχετικα με τα προσωπα που θελουμε να κατασκευάσουμε , λιγη φαντασία να υπάρχει και αρχιζει ενα ατελειωτο γαιτανάκι ।Το δυσκολότερο ισως ειναι ο χαρακτήρας που πρεπει να δώσουμε στο προσωπο που φτιαχνουμε .Οι κινήσεις συνήθως δηλωνουν τα συναισθήματα της κουκλας μας ( χαρα ,λύπη , κλπ)αλλα ο χαρακτηρας του προσωπου που θελουμε να φτιαξουμε ειναι πιο δυσκολη υπόθεση και θέλει λίγη μελέτη.

Αυτη ειναι μια μικρή νεραιδονονά

Δευτέρα, 21 Δεκεμβρίου 2009


Ενα επίκαιρο πανινο ζωάκι ...καλλικατζαράκι .